SOMA è in pre-pre-beta

Started by BrunoB, 15 November 2014, 19:58:37

Previous topic - Next topic

BrunoB

SOMA, il nuovo horror di Frictional Games, è finalmente giocabile dall'inizio alla fine.


QuoteToday is the day SOMA reached Pre-Pre Beta, which marked the first time the game could be played from start to finish.

Four of us have now played through 'til the end and it's really cool to be able to finally really feel what sort of game we're making, after almost 4.5 years in development.

While we've played the individual levels many times, you never really get the same sense as you do when you play the full thing. I personally think it's a significant experience as you now get a mental picture of the game as one complete thing, instead of a massive cluster of themes, systems and scenes. I finally know for sure what it is that we're working towards.


QuoteThe testing took an average of 11 hours per person. This includes a lot of note-taking, quick discussions and bug-fixing. But, given prior experience, this should give a decent estimate of what it will take the average (and non stressing) player to complete SOMA.

While the game is still really rough in plenty of places, I think I dare to say that we've got something quite special brewing. There's still tons of work left to do, of course, but we're getting very anxious to show off our creation to the world.

SOMA è il primo gioco di Frictional Games dopo l'Amnesia originale, e da quel che se ne è saputo finora sembra essere un progetto particolarmente interessante, che (pare) si interrogherà su cosa sia la coscienza.


Nel corso del titolo, se non ho capito male, s'incontreranno diverse persone che sono state "trasferite" in corpi robotici (più o meno scassati), ma che non si rendono conto della loro nuova "natura".

Decisamente un tema cupo e opprimente, se preso dal verso giusto.

In più, gli autori si sono preposti l'obiettivo di far sì che nel gioco "tutto sia storia", ovvero, non si troverà niente nel gioco che sarà lì solo a fini ludici, ma tutto avrà una giustificazione narrativa (ad esempio: se ci sono dei graffi sul muro, magari più in là si troverà il mostro che li ha fatti).


Fonte:
http://frictionalgames.blogspot.se/2014/11/soma-is-now-pre-pre-beta.html

Via:
https://www.reddit.com/r/Games/comments/2md9hu/soma_is_now_prepre_beta_frictional_games_blog/

Vari altri post sul gioco scritti in passato su Indie Vault:
http://www.indievault.it/2013/10/11/soma-primo-trailer-per-il-nuovo-gioco-degli-autori-di-amnesia/
http://www.indievault.it/2013/12/12/soma-tutto-e-storia-nel-nuovo-gioco-di-frictional-games/
http://www.indievault.it/2014/03/07/soma-si-mostra-con-un-nuovo-trailer/